Praktische zaken voor lopers

Een aantal praktische zaken voor lopers op een rijtje:

UPDATE 24 JUNI 2023: HOUDT ER REKENING MEE DAT HET NOG WARM IS IN DE AVOND, ZIE HIERONDER.

- - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

• Verzamelen op de hockeyclub MHC Rosmalen, Jos de Letterlaan 13, 5248 NX Rosmalen. Daar is ook parkeergelegenheid aanwezig.
  • de route van de door jou opgegeven afstand kun je onder Routes downloaden. Hier zijn ze opgenomen als Word-, PDF- of GPX-bestand. Je krijgt deze ook per mail toegestuurd.
    Je kunt deze uitprinten en meenemen, verder het parcours via pijlen volgen of het GPX-bestand onder de Routes uploaden in de app OsmAnd, Geotracker of Routiq op je mobiel. Het is handig dat je dit al gedaan hebt voordat je van start gaat. Op de hockeyclub liggen ook routes klaar.
  • de starttijden zijn voor de:

20 km  19 uur
15 km  19:30 uur
10 km  20:15 uur
 5 km  20:45 uur

Zorg dat je circa een kwartier van te voren aanwezig bent! Eerder komen om andere deelnemers aan te moedigen, kan natuurlijk altijd.

• onderweg tref je diverse stempelposten aan. Bij de start krijg je een stempelkaart mee.
  • de tocht gaat over de openbare weg, dus let op jezelf en de overige (verkeers)deelnemers. Veiligheid voorop!
  • bij de hockeyclub MHC Rosmalen (start en finish), en de Golfclub Landgoed Coudewater is gelegenheid te pauzeren en een drankje en hapje te kopen. Daar kun je ook gebruik maken van de sanitaire voorzieningen. Voor de lange afstanden is er ook de mogelijkheid gebruik te maken van het toilet bij De Witte Zwaan in Berlicum (Hoogstraat 30).
  • HET WORDT WARM, dus neem voldoende drinken mee! Drinken mag niet te koud zijn. Drink voldoende ook als je geen dorst hebt. Alcohol en koffie zijn géén goede dorstlessers omdat deze een extra risico geven op uitdroging.
  • we raden aan het weer in de gaten te houden en zo nodig regenkleding mee te nemen.
  • in de avond zijn muggen actief, neem iets van muggenspray of Deet mee.
  • omdat het parcours, afhankelijk van de afstand, in de schemer of het donker wordt gelopen, raden we je aan lichte kleding te dragen en eventueel een zak- of hoofdlampje mee te nemen.
  • op sommige plekken staat het gras hoog. Tegen muggen en teken is het niet onverstandig een lange broek of hoge sokken aan te doen.
  • na ontvangst van de medaille bij de hockeyclub MHC Rosmalen is er aldaar nog gelegenheid om een drankje te nemen.
    Een DJ zorgt voor de muzikale omlijsting. Rond middernacht zullen we bekend maken hoeveel geld er is ingezameld.
  • om 00:30 uur sluiten we het evenement af. Zorg dat je voor die tijd binnen bent, als je de hele route voor een medaille wilt uitlopen.

ZIJN ER NOG ONVOORZIENE OMSTANDIGHEDEN (DENK AAN PLOTS OMSLAAND WEER), WORDEN DEZE OP DE WEBSITE VERMELD.